Dziś piątek 13-tego!

Wiecie, że strach przed piątkiem 13-tego ma swoją własną nazwę? Jest to paraskewidekatriafobia.

Trochę historii:
13 października 1307 roku aresztowano Templariuszy, fałszywie oskarżonych o herezję przez króla Francji Filipa IV, który tak naprawdę był im winny pieniądze i wymyślił ten przekręt, aby pozbyć się wierzycieli.
Według tej hipotezy Ostatni Wielki Mistrz Zakonu, tuż przed spłonięciem na stosie przeklął Filipa IV i papieża Klemensa V, a rok później obaj już nie żyli.
Jednak przekonanie o pechowości tej daty ugruntowało się dopiero w XX wieku.

Data ta może się pojawić od jednego do trzech razy w ciągu roku.
Możecie być pewni, że o piątku 13-tego, jako pechowym dniu myślą również w: Estonii, Niemczech, Finlandii, Austrii, Irlandii, Szwecji, Danii, Słowacji, Norwegii, Czechach, Słowenii, Bułgarii, Islandii, Belgii i Filipinach.
W Grecji, Rumunii i Hiszpanii za pechowy jest uznawany wtorek 13-tego, zaś we Włoszech piątek 17-tego.

Spotkało Was dziś coś pechowego? :D
A może warto być na przekór temu przesądowi i zacząć dziś coś nowego?
Na przykład rozpocząć kurs w naszej szkole!

Nadchodzi Euro(pa)

Międzynarodowe zawody sportowe od wielu lat budzą emocje kibiców, przyciągają tłumy sympatyków na stadiony, przed telewizory i radioodbiorniki. Nie inaczej będzie i tym razem, z dnia na dzień rośnie bowiem ekscytacja związana z tym trzecim największym wydarzeniem sportowym na świecie. Mowa tu oczywiście o mistrzostwach Europy w piłce nożnej mężczyzn UEFA EURO 2012. To wielkie piłkarskie święto którego gospodarzem są wspólnie Polska i Ukraina wiąże się z ogromną szansą dla obydwu państw, nie tylko pod względem sportowym, ale przede wszystkim ekonomiczno gospodarczym. Tak prestiżowa impreza przyciągnie do Polski kibiców z całej europy, tłumy fanów i sympatyków sportu odwiedzą miasta gospodarzy, w tym także i Warszawę. Warto więc postawić sobie pytanie, jak my przedsiębiorcy, właściciele sklepów, aptek, restauracji, pubów oraz innych branż jesteśmy przygotowani na przyjęcie zagranicznych gości. Chcąc swobodnie dzielić się sportowymi emocjami z przyjezdnymi, okazać im słynną polską gościnność, a przede wszystkim nawiązywać nowe kontakty biznesowe, musimy komunikatywnie posługiwać się obcym językiem. Aby sprostać tym wyzwaniom już dziś warto zapisać się na kursy językowe, wiadomo bowiem, że umiejętności językowe nie pojawią się u nas z dnia na dzień.

DOBRE WRAŻENIE DŹWIGNIĄ HANDLOWEGO SUKCESU

Rzeczą powszechnie znaną jest fakt, że jak nas widzą tak nas piszą. Oznacza to, że im lepiej przygotujemy się na przyjęcie rzeszy wielbicieli sportu z całego świata, tym lepiej zaprezentujemy się w ich oczach, co może wiązać nadzieję na przyszłość. Śmiałość w komunikacji, płynne posługiwanie się przynajmniej jednym językiem obcym, dobrze zorganizowani i doświadczeni pracownicy mówiący po angielsku, niemiecku, francusku czy w innym obcym języku pomogą nam sprostać wymaganiom zagranicznych kibiców, którzy tym chętniej odwiedzą nas ponownie. W ujęciu perspektywicznym to największe wydarzenie w historii polskiej piłki nożnej może zapewnić nam stały napływ turystów z całego świata, a co za tym idzie znacznie zwiększyć obroty towarów i usług. Warto zainteresować się już teraz ofertami jakie przygotowały dla nas szkoły językowe. Im wcześniej zaczniemy szlifować język, tym większa szansa, że na czas zdążymy poznać go w sposób umożliwiający swobodną komunikację.

CZAS WZIĄĆ ICH NA JĘZYKI

Z badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że 39,2% społeczeństwa mówi w jednym języku obcym i zaledwie 23,4% deklaruje znajomość co najmniej dwóch języków. Biorąc pod uwagę fakt, że międzynarodowa impreza tej rangi mogłaby się przyczynić do poprawy wizerunku kraju gospodarza w oczach nie tylko europy ale i świata, liczby te są zatrważająco niskie. Według szacunkowych danych do Polski w ciągu trzech tygodni mistrzostw przyjedzie około miliona turystów. Stwarza to zatem ogromną szansę rozwoju gospodarczego miast gospodarzy a także całego kraju jako turystycznie atrakcyjnego celu. Szczególną uwagę na ten fakt powinni zwrócić przedsiębiorcy, właściciele firm skoncentrowanych wokół stadionów na których odbywać się będą mistrzostwa, a także Ci, którzy swoją działalność prowadzą wokół tzw. stref kibica. To właśnie te miejsca (zobacz na mapce gdzie znajduje się Twoja firma) skupią na sobie uwagę sympatyków sportu . Chcąc wykorzystać taką szansę musimy jak najlepiej wykorzystać czas jaki pozostał do rozpoczęcia imprezy i zainwestować w naukę języków. Wielojęzyczny status naszej firmy może być doskonałym katalizatorem do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zawierania ciekawych znajomości czy choćby zwykłej wymiany poglądów z osobami z zagranicy. Jest to także świetna okazja do przełamania stereotypu polaka jako tego, któremu każdy język obcy. Nadchodzi Europa, czas więc wziąć się za języki.

Metody poprawiające skuteczność nauki

Jest mnóstwo osób, którym nauka języka obcego przychodzi bez trudu, szybko opanowują słownictwo, podstawowe zwroty i gramatykę. Snu z powiek nie spędza im perspektywa rozmowy z obcokrajowcem, w której zapominają pojedynczych słówek, co uniemożliwia prowadzenie swobodnej konwersacji. Nie są to osoby o wrodzonym talencie do języków, a te, które w toku systematyczności i odpowiedniej motywacji osiągnęły zamierzony efekt poprzez stosowanie odpowiednich metod. Uniwersalny sposób nauki języka nie istnieje, dlatego warto określić swój indywidualny styl, tak aby przyswajana wiedza była na długo zapamiętywana.

WZROKOWIEC

Jeśli preferujesz elementy wizualne otoczenia, zapamiętujesz to co zobaczysz: kolory, kształty, wygląd zewnętrzny swój i innych, dekoncentruje Cię, jeśli w Twoim otoczeniu panuje nieład. Dobrze zapamiętujesz twarze, za to nie pamiętasz imion. Najlepiej przyswajasz to, co zobaczysz w postaci:

• materiałów graficznych,
• tekstów,
• zdjęć,
• filmów,
• programów komputerowych,
• prezentacji,
• wykresów.

Lubisz się uczyć poprzez obserwacje i notatki. Nie rozpraszają Cię muzyka czy rozmowy prowadzone dookoła, za to nie możesz się skupić gdy następuje wizualna dezorganizacja, bałagan i nieład z pewnością jesteś wzrokowcem.

Rada: wskazana jest wszelkiego rodzaju wizualizacja, symbole zamiast słów: tabele, wykresy, zdjęcia, obrazki, prezentacje komputerowe, filmy, ćwiczenia z użyciem programów komputerowych, samodzielne pisanie tekstu. Pomocne będzie stosowanie kolorowych zakreślaczy, rysowanie bądź drukowanie obiektów, które możemy podpisywać i opisywać w obcym języku. Dodatkowo należy uporządkować przestrzeń wokół wzrokowca tak by nic nie wytrącało go z uwagi podczas nauki.

SŁUCHOWIEC

Reagujesz na bodźce słuchowe, preferujesz informacje „mówione” i „słyszane”, jeśli przez dłuższy czas przebywasz w ciszy – sam wytwarzasz dźwięki (nucisz, śpiewasz, mówisz do siebie). Gdy się uczysz nie może rozpraszać Cię żaden hałas, muzyka czy inne dźwięki. Mówisz dużo, opisujesz dźwięki. Łatwo uczysz się języków obcych poprzez:

• konwersacje
• prowadzenie dialogu na zasadzie pytań i odpowiedzi.
• słuchanie materiałów do nauki języka
• powtarzanie na głos tego co usłyszysz

na pewno jesteś słuchowcem.

Rada: skutecznym rozwiązaniem podczas nauki będzie odsłuchiwanie nagrań, dialogów, słuchanie zagranicznego radia, oglądanie obcojęzycznych filmów bez lektora (można włączać napisy), prowadzenie dialogów i dzielenie się zdobytą wiedzą na głos z innymi, czytanie na głos obcojęzycznych książek. Podczas nauki wskazana jest cisza.

DOTYKOWIEC (czuciowiec)

Wyrażasz się w ruchu, zwracasz uwagę na komunikację pozawerbalną: język ciała, ton głosu wyraz twarzy, gestykulację. Kładziesz nacisk na emocje a nie sposób mówienia. Zapamiętujesz treści działające na emocje. Często gestykulujesz, zachowujesz się bardzo ekspresyjnie. Łatwiej przyswajasz wiedze gdy:

• notujesz,
• szkicujesz,
• rysujesz,
• potrafisz się skoncentrować gdy trzymasz coś w dłoniach,

Dekoncentrację powodują negatywne emocje u siebie lub otoczenia, wówczas nie możesz się skupić i całkowicie rozpraszasz, przyjmij za pewnik, że jesteś czuciowcem.

Rada: podczas nauki wykorzystuje zmysł, który jest dominujący, dotyka różnych przedmiotów, wymawia ich nazwy w obcym języku na głos. Tworzy w myślach mapy skojarzeń, dzięki którym łatwiej mu przypomnieć sobie trudne słowa. Istotne jest trzymanie czegoś w ręku, zabawa długopisem, piłeczką czy innym przedmiotem.

KINESTETYK

Lubisz się poruszać w związku z czym potrzebujesz dużo przestrzeni. Siedząc na krześle zwykle kołyszesz się lub poruszasz nogami. Podróżujesz, zmieniasz miejsce, by być w ciągłym ruchu. Jesteś człowiekiem czynu zorientowanym na działanie konkretnym i rzeczowym, mówisz mało i lakonicznie za to żywo gestykulujesz. Najłatwiej zapamiętujesz treść gdy:

• jest w to zaangażowana aktywność ruchowa
• występuje element współzawodnictwa.
• możesz dotykać przedmiotów podczas nauki, bawić się nimi i manipulować.
• robisz sobie dużo przerw które poświęcasz na poruszanie się.

Mimo iż sam potrzebujesz ruchu by lepiej przyswajać wiedzę ruch innych bardzo Cię dekoncentruje, wówczas możesz uznać siebie za kinestetyka.

Rada: należy wykorzystywać ruch i eksperymenty. Pomocne będzie odgrywanie ról, wizualizacja akcji: ucząc się rozmówek u lekarza powinien chodzić po „gabinecie”, zadawać na głos pytania, symulować odruch kaszlu. Te zabiegi podobnie jak kołysanie się na krześle, poruszanie nogami czy dotykanie przedmiotów pomogą w przyswojeniu nawet najtrudniejszej porcji wiedzy.

Pracuj dla nas

Szukamy lektorów języka angielskiego i niemieckiego, z doświadczeniem dydaktycznym, mobilnych i mogących pracować w nienormowanym czasie pracy. Oczekujemy spontaniczności w podejściu do problemów, empatii przy kontakcie z kursantami oraz szacunku dla wykonywanej pracy.

Katarzyna Krupa POGODYNKĄ

Miło jest nam oznajmić, iż nasza zaprzyjaźniona tancerka – Kasia Krupa dostała posadę pogodynki w TVN i mimo groźnej konkurencji miała największe szanse na zdobycie tego stanowiska.

Read more

Szkoła Lemon w akcji „Ucz się języków”

Od dłuższego czasu w całej Polsce trwa społeczna kampania reklamowa pod hasłem „Pij mleko! Będziesz wielki”.

Kampania ta jest pierwszym elementem programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce, obejmującego długofalowe działania o charakterze społecznym.

Read more

Konferencja PASE

13-14 V 20111 roku przy Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się XII Międzynarodowa Konferencja PASE, w której udział wzięło 230 uczestników.

Read more

Lemon na Facebooku

Facebook-jeden z największych portali społecznościowych dotarł również i do nas, dzięki czemu teraz z łatwością możemy trafić do każdego z Państwa. Jesteśmy stale obecni i gotowi na wszelkie sugestie i pytania, a umieszczane przez nas wpisy, ciekawostki, quizy i konkursy z nagrodami z pewnością dostarczą Państwu nie lada atrakcji.

Serdecznie zapraszamy na nasz profil.