Dobry szef wszystko wybacza? Czy może wręcz przeciwnie: wytyka błędy, żeby pracownik zdawał obie z nich sprawę i nie popełniał kolejnych?

boss

Intuicja
Najważniejsze to wyczuć jakim zespołem, a raczej jakimi ludźmi się zarządza. Jeden człowiek potrzebuje poklepania po plecach w krytycznym momencie i zapewnienia, że będzie dobrze. Inny nie weźmie się do pracy, dopóki ktoś nie wskaże mu palcem, co i jak ma zrobić.

Komunikacja
Rozmowa ze współpracownikami to podstawa nie tylko rozwijania relacji międzyludzkich. Wymiana informacji, podpowiedzi, wskazówek i rad – to wszystko prowadzi do efektywniejszej pracy.

Wygląd i maniery
Dobry szef wie też, że nie tylko zachowanie, ale i wygląd ma wielkie znaczenie. Żaden podwładny nie będzie miał pełnego szacunku do zwierzchnika niechlujnie ubranego lub używającego wulgarnych słów.

Wykształcenie
Ścieżka kariery to nie wszystko: szef, aby mieć uznanie wśród pracowników musi być odpowiednio wykształcony i obeznany w świecie.
Znajomość jednego jezyka obcego jest bezsprzecznie konieczna, a każdy kolejny język to wielki plus.

Wnioski nasuwają się same: dobry szef to taki, który jest też trochę dobrym psychologiem, bo musi trafić do ludzi i rozpoznać ich potrzeby. Umie jasno i klarownie przedstawić swoje żądania. Oprócz informowania o błędach potrafi też docenić i pochwalić za zasługi. Dobre wyształcenie, maniery i znajomosć kilku języków są niezbędne.
Do tego wszystkiego dobry szef jest kulturalny, dobrze wychowany, uśmiechnięty i nienagannie ubrany.

Do takiego ideału wszyscy musimy dążyć:)