W każdej pracy zdarzają nie nieprzyjemne i stresujące sytuacje. Kluczową kwestią do ich poprawnego rozwiązania jest zachowanie kilku zasad. Przede wszystkim ważny jest poprawny język i styl wypowiedzi. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w stresującej sytuacji?

 

Jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach biznesowych?

– zacznij od pytań
Pomogą one uzyskać wyraźniejszy obraz sytuacji. Sprawią, że klient poczuje się ważny
i dostrzeżony, a jego problem być może uda się rozwiązać szybciej niż ktokolwiek by się spodziewał.

– bądź elastyczny
Nie zamykaj się w świecie zasad i procedur. Pamiętaj, że mniej istotne od samego problemu jest atmosfera i rezultaty jego rozwiązania. Klient chętnie wróci do Twojej firmy i pochwali ją wśród znajomych, jeśli spotka się z pozytywnym rozpatrzeniem swojego problemu.

– uważaj na język i ton
Te dwie rzeczy potrafią bardzo szybko zdradzić chowane pod maską zniecierpliwienie czy zdenerwowanie. Uważnie słuchaj, odpowiadaj na pytania i kontroluj swój głos.

– nie udawaj
Jeśli sam nie potrafisz rozwiązać wskazanego problemu, zapisz wszystkie informacje i udaj się z nimi do przełożonego. Podaj swój numer telefonu, aby klient miał pewność, że nie odłożysz sprawy na bok, kiedy tylko zniknie ci z oczu.
A gdy problem zostanie rozwiązany skontaktuj się z klientem i zapytaj czy jest zadowolony z wyników.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.