Międzynarodowe zawody sportowe od wielu lat budzą emocje kibiców, przyciągają tłumy sympatyków na stadiony, przed telewizory i radioodbiorniki. Nie inaczej będzie i tym razem, z dnia na dzień rośnie bowiem ekscytacja związana z tym trzecim największym wydarzeniem sportowym na świecie. Mowa tu oczywiście o mistrzostwach Europy w piłce nożnej mężczyzn UEFA EURO 2012. To wielkie piłkarskie święto którego gospodarzem są wspólnie Polska i Ukraina wiąże się z ogromną szansą dla obydwu państw, nie tylko pod względem sportowym, ale przede wszystkim ekonomiczno gospodarczym. Tak prestiżowa impreza przyciągnie do Polski kibiców z całej europy, tłumy fanów i sympatyków sportu odwiedzą miasta gospodarzy, w tym także i Warszawę. Warto więc postawić sobie pytanie, jak my przedsiębiorcy, właściciele sklepów, aptek, restauracji, pubów oraz innych branż jesteśmy przygotowani na przyjęcie zagranicznych gości. Chcąc swobodnie dzielić się sportowymi emocjami z przyjezdnymi, okazać im słynną polską gościnność, a przede wszystkim nawiązywać nowe kontakty biznesowe, musimy komunikatywnie posługiwać się obcym językiem. Aby sprostać tym wyzwaniom już dziś warto zapisać się na kursy językowe, wiadomo bowiem, że umiejętności językowe nie pojawią się u nas z dnia na dzień.
DOBRE WRAŻENIE DŹWIGNIĄ HANDLOWEGO SUKCESU
Rzeczą powszechnie znaną jest fakt, że jak nas widzą tak nas piszą. Oznacza to, że im lepiej przygotujemy się na przyjęcie rzeszy wielbicieli sportu z całego świata, tym lepiej zaprezentujemy się w ich oczach, co może wiązać nadzieję na przyszłość. Śmiałość w komunikacji, płynne posługiwanie się przynajmniej jednym językiem obcym, dobrze zorganizowani i doświadczeni pracownicy mówiący po angielsku, niemiecku, francusku czy w innym obcym języku pomogą nam sprostać wymaganiom zagranicznych kibiców, którzy tym chętniej odwiedzą nas ponownie. W ujęciu perspektywicznym to największe wydarzenie w historii polskiej piłki nożnej może zapewnić nam stały napływ turystów z całego świata, a co za tym idzie znacznie zwiększyć obroty towarów i usług. Warto zainteresować się już teraz ofertami jakie przygotowały dla nas szkoły językowe. Im wcześniej zaczniemy szlifować język, tym większa szansa, że na czas zdążymy poznać go w sposób umożliwiający swobodną komunikację.
CZAS WZIĄĆ ICH NA JĘZYKI
Z badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że 39,2% społeczeństwa mówi w jednym języku obcym i zaledwie 23,4% deklaruje znajomość co najmniej dwóch języków. Biorąc pod uwagę fakt, że międzynarodowa impreza tej rangi mogłaby się przyczynić do poprawy wizerunku kraju gospodarza w oczach nie tylko europy ale i świata, liczby te są zatrważająco niskie. Według szacunkowych danych do Polski w ciągu trzech tygodni mistrzostw przyjedzie około miliona turystów. Stwarza to zatem ogromną szansę rozwoju gospodarczego miast gospodarzy a także całego kraju jako turystycznie atrakcyjnego celu. Szczególną uwagę na ten fakt powinni zwrócić przedsiębiorcy, właściciele firm skoncentrowanych wokół stadionów na których odbywać się będą mistrzostwa, a także Ci, którzy swoją działalność prowadzą wokół tzw. stref kibica. To właśnie te miejsca (zobacz na mapce gdzie znajduje się Twoja firma) skupią na sobie uwagę sympatyków sportu . Chcąc wykorzystać taką szansę musimy jak najlepiej wykorzystać czas jaki pozostał do rozpoczęcia imprezy i zainwestować w naukę języków. Wielojęzyczny status naszej firmy może być doskonałym katalizatorem do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zawierania ciekawych znajomości czy choćby zwykłej wymiany poglądów z osobami z zagranicy. Jest to także świetna okazja do przełamania stereotypu polaka jako tego, któremu każdy język obcy. Nadchodzi Europa, czas więc wziąć się za języki.
forma nauki, wkuwanie słówek, rozgryzanie zasad poprawnej gramatyki czasem może wydawać nam się żmudne